Hírek
Adóhatóságtól, Cégbíróságtól kapott levek átvétele
2013-09-09Az adóhatósági levelek kézbesítési szabályai 2013-tól ismét változtak. Kézbesítettnek minősül az a levél is, ami az kézbesítés eredménytelensége miatt érkezik vissza az adóhatósághoz. Az át nem vett levél, egy hiányzó névtábla esetén az adóhatóság bírságot szabhat ki, vagy a vállalkozás adószámának felfüggesztését, vagy akár adószám törlését is elrendelheti, a Cégbíróság elrendelheti a kényszettörlést.
A változások arra irányulnak, hogy a címzett értesülhessen a számára megküldött levél kézbesítésének sikertelenségéről. Ennek két módja van:
- Az adóhatóság a visszaérkezett levél esetén internetes honlapján 15 napra közzéteszi a címzett adóazonosító jelét, az ügyiratszámot, a közzététel időpontját és azt a telefonszámot, amelyen az irat után érdeklődhet.
- A közzététellel egy időben elektronikus úton értesíti azt a személyt, aki vállalkozás ügyfélkapus regisztrációjával rendelkezik.